2020. január 9., csütörtök

TRAVELICUM - ISZTAMBUL - SZULEJMÁN NYOMÁBAN




ISZTAMBUL, SZULEJMÁN NYOMÁBAN

Bejártam a világot, de valamilyen okból mindig elmaradt egy isztambuli utazás.
Tavaly nyáron végre teljesült az álmom és megérkeztem a Türkish Airlines menetrend szerinti járatával a világ egyik legnagyobb repülőterére az új Airport Istanbulra.
Isztambul, a világ egyik legnagyobb repülőtere
Azoknak akik szeretik a török filmeket feltétlenül ajánlom Isztambult, hiszen itt megelevenednek a filmvásznon látott helyszínek, egy meseszerű kulissza tárul a szemed elé...
Itt egyszerre két földrészen járhatsz Európában és Ázsiában.

Városlátogatásom a Szulejmán mecsetben és Türbében kezdődött, ahol Hürrem van eltemetve. Innen elém tárult a csodálatos Aranyszarv öböl. Sétám a szomszédos Nagy Bazárban folytatódott.

Nagy Bazár
Másnap Eminönüben sétálgattam a Hippodromon és a Sultan Achmet téren, majd megtekintettem az Hagia Sofiat és a Kék Mecsetet. A szomszédos Gülhane parkban folytattam utam és elmentem a hires Sirkeci Állomás mellett is ahová 1883-ban először érkezett az Orient Express az akkori Konstantinápolyba.  (ld.kép)
A környéken a szűk utcákban divatos bárok és éttermek találhatók. Nagyon izgalmas hely.

Teázunk a Nagy Bazárnál
Mecsetben
Sirkeci pályaudvar
A tengerhez érkezve elém tárult a csodálatos Aranyszarv öböl a Galata Hiddal.
1,5 órát hajókáztam a Boszporuszon, ahonnan megcsodáltam a Dolmabahce Palotát és Dzsamit.
Felmentem libegővel a Pierre Loti dombra a kávézóba, ahol Isztambul legrégebbi temetője található.

Boszporus
Hajózunk
Kikötő a szemétgyűjtő hajóval
Piere Loti temető
Temető
Nagyon szép élményekkel tértem haza és már tervezem a következő utamat ismét Isztambulba!

Hasznos információk:

⇛Istanbul card - előre feltöltött utazási kártya - melyre automatáknál lehet pénzt feltenni, villamosmegállóhoz kapukon keresztül lehet bejutni a kártya használatával (ára: TL 6). Újság árusoknál vásárolható és feltölthető.
⇛A T1-es villamos, az ottani városnéző villamossal órákig lehet utazni egészen ki a külvárosig. 
⇛Érdemes megkóstolni a tipikus török ételeket, édességeket és persze a török kávét is. 
⇛Az árusok és az éttermek alkalmazottai nagyon kedvesek és vendégszeretők, még a Galata Hidon is hófehér damaszttal térítenek a vendégnek. 
⇛Ajándékba török csecsebecséket lehet vásárolni mint kézműves tálkák, isztambuli bögre és persze kis tükör, Allah szeme amulett, karláncok, noteszek és még 1000 és 1 ajándéktárgy.


Fedezd fel Isztambult!
Jó utat , sok élményt kívánok!

Bobok Erzsébet
info@travelicum.hu

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

TRAVELICUM - ALBÁNIA, A CSISZOLATLAN GYÉMÁNT

ALBÁNIA, A CSISZOLATLAN GYÉMÁNT Saranda Montenegronál (Mungan Sukobin) léptünk be  Albánia  területére, Shengjin volt az el...